2015. december 21., hétfő

Ecofairy advent visszaszámlálás...avagy a főétel

eco fair(y) | 12/21/2015 |
Íme a narancsos kacsám receptje. Idén egy kis gyömbérrel is felturbóztam a receptet. :) Ami pedig a hús állagát illeti, sikerült tényleg rozéra sütni (nem véres, és nem is száradt ki), lehet az otthoni családi karácsonyi menübe is elkészítem újra.
 
1. Attól függően, hogy hány személynek készítjük, fogunk egy vagy két nagyobb bőrös kacsamellet. Megmossuk, megtörölgetjük, és a tetejét beirdaljuk (vigyázva, hogy csak a bőrbe vágjunk, de a húsba már ne). Sózzuk, borsozzuk. Ha van friss kakukkfüvünk, azzal igazán ízletes lesz. Nekem sajnos most az nem volt.


Pici olajat felhevítünk egy nagyobb serpenyőben, majd rátesszük a mellet a bőrös felével lefelé. 10 percig pirítjuk közepes hőfokon. A lényeg, hogy ne égjen meg. Bedobhatjuk mellé a pár gerezd fokhagymát vékonyra karikázva, ha szeretnénk, kicsit pikánsabbra.


10 perc után megfordítjuk, és a másik oldalát is pirítjuk 5 percig. Eközben csöppentsük pár csepp citromlevet a felül lévő (bőrös) részre.


2. Amíg a kacsamell pirul, elkészíthetjük a narancsos mártást. 1 mellhez és 2 narancs levét facsartam ki, tettem bele egy fél citrom maradék levét, ízlés szerint pár evőkanál mézet. Ez így még elég híg, ehhez jött a narancslekvár vagy felkockázott narancsgerezdek. (Idén nem tudtam hagyományos narancslekvárt venni, hanem csak narancs-mézeskalács ízesítésű "lekvárt" találtam, tehát ez így alapból édesebb, és kapott egy kis fahéj felhangot, de ettől csak még izgalmasabb lett az íze ;) )


Ha valakinek a fokhagyma nem elég, tehet bele még pici chilit is akár. Ja és ebbe a narancsos keverékbe öntsük bele a hús kisült zsírját is.

3. Ha a mellet átsütöttük, tegyük át egy tepsibe, öntsük rá a narancsos keveréket. Én rákockáztam még egy kis gyömbért is. Ezután mehet be 180-190 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe, nagyjából 25-30 percre.


Látjuk, hogy nagyjából mikor lesz jó, ha nem vagyunk biztosak benne, akkor vágjuk ketté, és nézzük meg, hogy áll a belseje. Ha kellemes rózsaszínes színe van, akkor nem muszáj tovább sütni, nehogy kiszáradjon.
Amíg a hús sül a sütőben érdemes nekiállni a köretnek. Krumplipürét terveztem, de csak miután a krumplit felraktam főni, akkor jutott eszembe, hogy nincs tej, szóval így csak sima főtt krumpli lett :)

Valószínűleg a tietek az enyémnél szebb lesz :D egyelőre szokom az új konyhai környezetemet ;) De az ízére ennek se volt panasz :)

Jó étvágyat!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése