2014. december 22., hétfő

Lush - Lemony Flutter körömágybőr ápoló

Dóri | 12/22/2014 |
Tudjátok, hogy szeretem az olyan recepteket, amik alapján baromi drága kencéket fillérekért lehet elkészíteni. Na, most is egy ilyen jön. A tavaly készített körömápolóm elfogyott, így készítettem egy újat, ám most a cél a Lush Lemony Flutter-je volt. Szépen felírtam az összetevőket és meg is vásároltam, amit tudtam. Végül mielőtt nekiálltam volna, rágúgliztam, van-e már erre DIY recept. És volt! Így nem nekem kellett kikísérletezni, bár az eredeti recepten így is változtattam.

Hozzávalók:
6 g méhviasz

10 g shea vaj
2 g kókusz olaj
2 g lanolin

5 g olíva olaj
2 g ricinus olaj
3 g argán olaj

2 g méz
2 g növényi glicerin
2 g citromlé - a legjobb a bio citromból facsart!

1 kk. körömvirágkrém

5 csepp citrom illóolaj

opcionálisan:
3 csepp levendula illóolaj
2 csepp kamilla illóolaj

A méhviaszt, shea vajat, kókusz olajat a lanolint, olíva olajat, ricinust és az argán olajat gőz fölött olvaszd össze, majd tedd félre hűlni. A víz felett egy másik edényben melegítsd össze a mézet a glicerint és a citromlevet, majd ezt is hagyd szobahőre hűlni. (Nagyon hamar meglesz.)
Ha lehűltek, öntsd őket össze és jól keverd el, majd add hozzá az illóolajokat és töltsd egy edénybe (60 g-os tégely kelleni fog hozzá).

És kész is!
Gyorsan beszívódik, a lanolin a kiszálkásodott bőrrel tesz csodát, a shea segít a gyógyulásban, az argán olaj és a ricinus pedig erősíti a körmöket.

Ti mit használtok a körömágybőrötök ápolására?

2 megjegyzés:

  1. hú, ez szuperül hangzik! az eredeti Lush-termékkel még nem volt dolgom, ahogy az árát néztem, egy ideig még biztos nem is lesz :( Más sok ismerősöm próbálkozott otthoni boszorkánykonyhával, nekem még gyűjtenem kell a bátorságot hozzá, de szerintem ez lesz az első, amit kipróbálok (tekintve, hogy a körömágyam katasztrófa súlytotta övezet jelenleg)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eleinte én is tartottam tőle, de a kíváncsiság győzött, mint látható. :D Egyébként tényleg nem kell tőle félni, gőz felett olvassz, ha lehet, és használj kesztyűt (ezt a párnás sütőkesztyűt, vagy szilikonosat), így elkerülheted az égési sérüléseket. Kíváncsi vagyok, mit alkotsz! ;)

      Törlés