2014. szeptember 27., szombat

Inspirációk hétvégére 15.

Dóri | 9/27/2014 |
Ezzel a bejegyzéssel már teljesen az őszi hangulat felé veszem az irányt, sütőtökhöz való fűszerekkel és csupa vitamin itallal. Közben a kedvenc zenéimet hallgatom és tejhabos kávét szürcsölök az ágyban pizsamában ülve. Éljen a szombat délelőtt! :D Remélem nektek is ilyen jól telik, egy kis hétvégi kedvcsináló a tovább után. ;)

forrás
Az ősz beköszöntével a csalóka időjárás miatt sokan nem az időjárásnak megfelelően öltözünk fel. (Én hétfőn konkrétan átáztam 10 perc alatt, míg órára mentem.) Ilyenkor (is) kell a vitamin, amit könnyen pótolhatunk a zöldségekből és gyümölcsökből, de van, mikor már elegem van abból, hogy annyi félét kéne enni, hogy kiszorítja a szénhidrátot és a fehérjét, így inkább készítek egy turmixot.
Ez a recept, amit lefordítok most nektek, zöld almás, de bármire lecserélhető.



Hozzávalók:
1 zöld alma, kimagozva és kockázva
2 marék kelkáposztalevél alaposan megmosva
1-2 tk. őrölt gyömbér
1 ek. méz/juharszirup/agávé szirup vagy ízlés szerint
fél csésze mandulatej
fél csésze kókusztej
(Természetesen készíthető tehéntejjel vagy vízzel is.)

Tegyük a hozzávalókat a turmixba, majd turmixoljuk, míg egynemű nem lesz!
forrás


Gyerekkorom óta nagyon szeretem a sült tököt. Mostanában gondolkodtam azon, hogy süteményben is kipróbálnám. Az amerikaiak nagyon kedvelik a tökös pitét, amihez van fűszerük is. Amit otthon is elő lehet állítani.

Kelleni fog egy kisebb dunsztos üveg (pl. kiürül erőspistás üveg), fahéj, szerecsendió, őrölt gyömbér és őrölt szegfűszeg (esetleg szegfűbors, de ez elhagyható).
Tehát vesszük az üveget, és kimérünk bele:
4 ek. őrölt fahéj
4 tk. őrölt szerecsendió
3 tk. őrölt gyömbér
3 tk. őrölt szegfűszeg
1 tk. őrölt szegfűbors

És végül egy ízletes felhasználása a fűszerkeveréknek. Ugyan én még nem ittam semmilyen kávét a Starbucks-ban, de sok helyen láttam, hogy van egy ún. "Pumpkin Spice Latte"-juk, és Pinteresten megtaláltam egy Starbucks receptkönyvet, így abból másolom ki nektek a receptet.

Hozzávalók:
1 dl feketekávé
2 tk. tökhöz illő fűszerkeverék (elég hülye fordítás, bocsi :D)
1 dl tej és 1 dl tejből készített tejhab
ízlés szerint cukor
ízlés szerint a tetejére tejszínhab

Egy nagy bögrébe tedd bele a cukrot és a fűszerkeveréket, majd öntsd rá a kávét és keverd el. Ezután jöhet a tej és a tejhab (vagy tejhab helyett a tejszínhab). Burkolózz be egy plédbe nézd a kedvenc sorozatod, vagy olvasd a kedvenc könyved, míg a lekopizott kávéd iszod. ;)

Mindenkinek kellemes hétvégét kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése