2014. február 22., szombat

Gyógynövényes arctonik

eco fair(y) | 2/22/2014 |
Nem volt sminklemosóm, így a kellemeset a hasznossal kötöttem össze ezzel a gyógynövényes arctonikkal. Ugyanis amellett, hogy a sminkmaradványokat eltávolítja a bőrt is frissíti és enyhén hámlasztó hatású. 2 napja használom, és mivel nincs benne alkohol, úgyhogy egyáltalán nem szárítja a bőrt, hanem kifejezetten puha lesz tőle. Mindössze 3 hozzávaló kell, meg egy kis víz a hígításhoz :)
Fél deci almaecetbe (50 ml) beleszórunk fél evőkanálnyi szárított levendulavirágzatot és fél evőkanálnyi kamillavirágzatot. Egy kicsit elkeverjük, majd egy kis befőttes üvegbe, vagy más zárható tálkába félretesszük, és hagyjuk egy hétig ázni. Nem kell megijedni, a végére egyáltalán nem lesz erős ecetszaga, mert picit féltem ettől, de kifejezetten kellemes az illata... :)


Ha letelt az egy hét, akkor szűrjük át egy legalább 4-5 decis flakonba, és hígítsuk fel 3 deci vízzel. A tömény ecetet tilos közvetlenül a bőrre vinni! Miután megvolt a hígítás én egy 50 ml-s régi kézfertőtlenítős flakonba öntöttem át egy részét, a többit pedig hűtőbe tettem, mert nem kell belőle egyszerre sokat használni, viszont tartósítás híján nem is áll el hónapokig (talán hűtve tovább bírja, mint a fürdőszoba polcon). Esténként, fürdés után szoktam használni, úgy hogy egy vattára öntök belőle és áttörlöm az arcomat. A vattát elnézve, a hatékonysága nem kérdéses... nem is hinnénk hogy a fürdés után is még mennyi koszt leszed a bőrünkről.

Az eredeti recept 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése