2014. január 23., csütörtök

WC illatosító-fertőtlenítő tabletták

Dóri | 1/23/2014 |
A hozzávalók
Az albérletünkben a WC-nek nincs szellőzése, ezért takarítás után nagyon hamar megjelenik a tipikus toalett-szag. Ezt elégeltem meg, és készítettem el ezeket a kis tablettákat.

A receptet Lukréciánál láttam, és mint mindig, most is kisebb mennyiséggel dolgoztam, mert nem szeretem a nagy mennyiségeket legyártani kipróbálás nélkül.

Hozzávalók:
  • 1 rész citromsav
  • 1 rész mosószóda
  • illóolajok (én borsmentát, levendulát és citromot használtam)
  • vízosítás
A citromsavat és a mosószódát egy tálban elkevertem majd belecsöpögtettem az illóolajokat, ízlés szerint. (A borsmentából jóval kevesebbet tettem bele, mégis az uralja az illatkombinációt.) Ezután a spricniből óvatosan a keverékre spricceltem egy kis vizet, majd gyorsan elkevertem, mert elkezdett pezsegni. A vízből nem kell túl sok, mert a végén egy pezsgő krém lesz.
Amikor már a megfelelő állagú volt egy kis pohárkába nyomkodtam, és egy papírra borítottam száradni.
A formaként szolgáló feles pohár
Lett egy pár kis tablettám, száradás közben nagyon jó illatuk volt.
A kész WC-illatosítók


Egy jó tanács a végére: ne tegyétek a fűtőtestre, mert tojáshab állaga lesz! Én sajnos elkövettem ezt a hibát... :(

Ti kipróbáljátok/próbáltátok már?
D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése