2014. január 14., kedd

Folyékony mosogatószer

eco fair(y) | 1/14/2014 |


A folyékony mosószer után most jöjjön a folyékony mosogatószer receptje is, ugyanis nálam meg ez fogyott el épp a napokban :) A receptúra tesztelt, 2-3 napja ezzel mosogatok, nincs gond vele, nem kell meglepődni, hogy híg és jóval kevésbé habzik, mint a bolti, de az eredmény teljesen jó. Talán picivel több mosószódát teszek bele (vagy valamit, ami zsíroldó), mert volt egy műanyag edényem, amire ráfolyt a tészta olajos főzővize és picit még érezni lehetett rajta mosogatás után is tapintásra. De amúgy teljesen zökkenőmentesen kiváltottam a boltit, szerencsére :) Ja és az illata szerintem még jobb is ;)

Hozzávalók: (forrás)

  • 5dkg folyékony mosódió
  • 2 dl meleg ioncserélt víz (a desztillált még jobb, de én azt nem kaptam sehol)
  • 2 (csapott) teáskanál szódabikarbóna
  • 2 (csapott) teáskanál mosószóda
  • 2 (csapott) teáskanál só
  • citrom és teafa illóolaj

Én egy kiürült mosogatószeres flakont öblítettem el, ebbe ment bele a mosódió, majd a víz, és a többi hozzávaló, majd a végén jól összeráztam. Az eredeti recept szerint a végén citromsavas vízzel (fél liter vízben egy evőkanál citromsavat feloldva) öblíthetjük az edényeket, hogy szép csillogóak legyenek. Én ezt egy spricnis flakonba tettem bele, és néha fújok egy-két tányérra, de igazából nincs nagy jelentősége szerintem a végeredményre, enélkül is teljesen jó. Ajánlott a gumikesztyű, főleg az érzékenyebb kezűeknek, hogy ne száradjon ki nagyon a sok mosogatástól.

A mosószóda egyébként önmagában is alkalmas mosogatásra is a mosás mellett, 5 liter vízben kell feloldani a dobozára írt mennyiséget, tehát ez inkább áztatáshoz jó, ami nálam sajnos nem működik, mert egy tálcás a mosogatóm :( Így a vízzel is kevésbé spórolok, de a lakás nem az enyém, szóval ezen nem változtathatok... a saját konyhámban tuti nem így lesz majd :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése