2013. október 20., vasárnap

Krémek a konyhából - szigorúan külsőleg :)

eco fair(y) | 10/20/2013 |

Épp a korábban leírt méregtelenítő teámat szürcsölgetve készül ez a bejegyzés, az első, méghozzá sikeres krémkotyvasztásomról.
A lukreciakencei.hu oldalt már szintén említettem korábban, nos onnan szemeltem ki 3 egyszerűnek tűnő receptet, amihez nem is kell sokféle alapanyag, már csak anyagi megfontolásból sem...
Az első egy mézes ajakápoló, ami majd biztos jól fog jönni a téli hidegben. Talán még ez volt a legnehezebb a 3 közül, mert itt a méz miatt nagyon figyelni kellett, hogy tényleg hűlésig kevergessük a cuccot, mert különben a méz kiválik a méhviasz megszilárdulása után. Szerencsére ezt sikerült elkerülni, és íme az eredmény:
 A képen az is jól látszik, hogy azért elég bő mennyiség készült, pedig az eredeti mennyiségek felét használtam fel, szóval aki nem egy egész hadseregnek szeretne ajakápolót készíteni, az akár a receptben szereplő adagok negyedével is próbálkozhat.
A recept: http://lukreciakencei.hu/recept/arcapolas/ajakbalzsamok/mezes-ajakbalzsam
A krémfőzéshez, alapanyagok megolvasztásához egyébként, kellően kicsi lábas híján nem fogjátok elhinni, de egy régi, használaton kívüli fondüt használok (kerámia), és szerintem tökéletes. 1-2 teamécsessel még  a "lángot" is szabályozni lehet. Mindhárom krémet gond nélkül meg tudtam csinálni benne, az elején a méhviasz olvasztgatása ment a leglassabban, ahhoz kellett a plusz mécses, de utána már nem volt gond.
A második krém egy kézkrém volt, egész pontosan 3 tégely lett belőle, mert miután az első kész lett és végigszagoltattam a családdal, mindenki bejelentette az igényét egy újabb adagra :) Így lett egy második tégely ajándékba, egy harmadik pedig anyunak.
Ennek a receptje: http://lukreciakencei.hu/recept/testapolas/kezapolas/egy-egyszeru-kezkrem Ezt sheavaj helyett én kakaóvajból csináltam, olajnak pedig mandulaolajam volt. (A mandulaolaj egyébként a harmadik krémhez már nem volt elég, szóval 50 ml el is fogyott erre a projektre :D) Ami az illóolajat illeti, vanília és levendula különböző arányú kombinációit használtam a három adaghoz. A saját felhasználásra szánt adagomat már teszteltem is, éjszakára bekentem vele a kezemet, meg a lábszáramat is, és elképesztően pihepuha lett :) Az állaga szokatlan a gyári krémekhez képest, de azok vizes alapú krémet, ez pedig ugye olaj, de éppen emiatt mivel sokkal zsírosabb, jóval kevesebb is elég belőle.
Végül egy parfümkrém volt a sor zárása. Ezt magamnak szántam, mivel már jó rég elfogyott a parfümöm. Rendes "folyékony" parfümreceptek is vannak a honlapon, de ott hetekig kell áztatással szórakozni, talán majd egyszer egy olyat is kipróbálok. A parfümkrémhez szintén vanília-levendula kombó volt, mivel más illóolajok beszerzése egyelőre még várat magára, de szerintem így is tökéletes lett a végeredmény. http://lukreciakencei.hu/recept/testapolas/illatszerek/parfumkrem
Tehát ezt az első kísérletet mindenképpen sikernek könyvelem el :) Alig várom, hogy újra kotyvaszthassak valamit, de ahhoz a mandulaolajat előbb pótolni kell...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése