2013. szeptember 30., hétfő

Gyümölcsös pite

Dóri | 9/30/2013 |


Ő az első próbálkozásom, és a fent linkelt receptet követve készítettem el - kezdőként a karamellem csöppet khm... megégett, így volt egy keserű mellékíze a süteménynek, de ha azt nem számítjuk, nagyon finom volt.
A következő recept eredetije itt található. Tulajdonképpen a tésztája nálam az alap, a töltelékét elsőre elrontottam, úgyhogy inkább egyszerűsítettem.

Tészta:
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg margarin
  • 3 dkg zsír
  • 2 dkg porcukor
  • 0,5 dkg élesztő
  • 1 dl langyos tej
  • 1 kk kristálycukor
  • 1 kisebb méretű tojás
  • fél citrom reszelt héja (én kihagytam, nem volt otthon citrom)

Töltelék:
kb. 50 dkg gyümölcs, tisztítva, kockázva
kb. 5 dkg vaj/ 2-3 ek. olaj
ízlés szerint cukor
fahéj/örölt szegfűszeg/mézeskalácsfűszer
1 ek. kukoricakeményítő/vaníliás pudingpor 

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk, majd egy órát pihentetjük a hűtőben.

A gyümölcsöt megpároljuk, és ízesítjük cukorral, illetve fűszerekkel, majd elkeverjük a keményítőt, hogy kellemesen szaftos legyen a süti.

A tésztát 2 részre osztjuk (szerintem 2/3-1/3 arányban a legjobb) a nagyobbat kör alakúra nyújtjuk, majd a piteformába igazítjuk. A kisebb felét szintén kör alakúra nyújtjuk, majd felcsíkozzuk, és a csíkokkal lefedjük a tölteléket.

A tetejét tojásfehérjével megkenjük, majd betesszük a sütőbe, 180°C-on 20-25 perc alatt gyönyörű aranybarnára sül.





Idénygyümölcsökkel készíthető, hamar megvan, szerintem hétvégén újra készítem.


VIGYÁZAT, NAGYON HAMAR ELFOGY! :)

Ti szoktatok csak úgy sütni?

D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése