2013. augusztus 31., szombat

Biosampon

Dóri | 8/31/2013 |
Az utóbbi időben búzacsírás babasampont használtam, ám mivel kifogyóban volt, vettem egy kamillásat. Hát nem volt jó ötlet. Valamely összetevőjére allergiás lehetek, ugyanis 3 naponta mostam hajat, de a kamillás sampon használata óta már a 2. nap rettentően viszketett a fejem, és mint kiderült kiütéses lett a fejbőröm. Mivel a helyzeten a Neutrogena T/Gel sem javított (a zsíros hajra valót, mert a jóisten zsírosodásra és korpásodásra hajlamos fejbőrrel áldott meg), ezért az mother nature kegyeihez fordultam, és kipróbáltam a biosampont.

(A megmaradó babasampont nagy valószínűséggel a sminkecseteim tisztítására fogom felhasználni, kidobni semmiképpen sem fogom, mert környezetszennyezés lenne, és pénzpazarlás is, mert nagy kiszerelésről van szó.)
Az én hátközépig érő, iszonyatosan-rengeteg hajamra összesen 2 liter lötyi ment rá:
Sampon:
  • 1 liter víz
  • 1 púpozott evőkanál szódabikarbóna
"Balzsam"
  • 1 liter víz
  • 2 evőkanál almaecet
A szódabikarbónás vizet belemasszíroztam a fejbőrömbe és a teljes hajhosszba, majd közvetlenül ezt öblítjük le az almaecetes vízzel. Ezután szépen "kicsavartam" a vizet a hajamból, ami inkább annyit jelent, hogy a kádba lógatva a hajam, többször végighúztam a kezem az összeállt hajon, mert a csavarástól még inkább töredezik a haj. A hajam becsavartam egy nagy törölközőbe, majd vártam kb. 10 percet, hogy a törölköző felszívja a felesleges vizet, mert a dörzsölés is elősegítjük a hajszálak töredezését. Végül kb. 30 perc alatt megszárítottam a hajam. (Furcsa volt így 3 hónap után hajat szárítani, mert egész nyáron mellőztem a hajszárítót, mert számomra nagyon kellemetlen feladat a hajszárítás és a hajmosás. Meg egyébként is, az én hajam annyira sok, hogy lófarokba lehet kötni és kiengedve hordani, amit én nem szeretek.)

Az eredmény ugyanolyan, mintha sima samponnal mostam volna hajat, nem durva, nem száll, és egyelőre lekopogom, de korpám sincs.

Ti szoktatok esetleg valami vegyszermentes megoldást keresni ilyen irritáció esetén, vagy a gyógyszerészre bízzátok magatok?
D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése